Postagens

Clint Eastwood: Cowboy Led ‘Jersey Boys’ Down a New Trail

Imagem
In 1962, the same year that a quartet of working-class New Jersey youths called the Four Seasons shot to the top of the pop charts with the irresistible doo-wop single “Sherry,” a solo artist from the West Coast made a less auspicious chart appearance with an earnest cowboy ballad inspired by his character on a popular TV Western. Entitled “Rowdy,” the song featured its gravelly voiced performer lamenting life on the open range, set to a gentle, galloping tempo. That singer was Clint Eastwood . SEE MORE: From the June 10, 2014 issue of Variety Surely, few listening to the radio back then would have imagined that, 50-odd years later, the Four Seasons’ pint-sized frontman, Frankie Valli, would still be selling out arenas with his vibrating falsetto. Fewer still would have wagered that Eastwood, then in his fourth season as Rowdy Yates on CBS’ “Rawhide,” would not only go on to become one of Hollywood’s most iconic leading men, but one of its most lauded director- producer

Filme do Dia: Hello, Thanks (2006), Andrew Blubaugh

Hello, Thanks (EUA, 2006). Direção: Andrew Blubaugh. Com: Andrew Blubaugh, Amber Blubaugh, John Wilmot. Blubaugh, brincando com códigos típicos do universo homossexual, descreve um ano de tentativas de arranjar um parceiro através de uma narrativa que consegue orquestrar relativamente bem os anúncios, comentários com a irmã, tipos que o visitaram através de um senso de montagem e composição de cena não desprovido de talento mas tampouco distante do lugar comum e do humor fácil e auto-indulgente. 8 minutos.

El día de Iker

Imagem
Caminaba el seleccionador Del Bosque por las entrañas del Arena Fonte Nova de Salvador de Bahía, de vuelta al vestuario desde la sala de prensa , roto, hundido, dolorido como nunca tras haber asistido a la descomposición de un equipo que por querer ser lo que siempre fue, perdió el norte y se precipitó al abismo, suicidándose en su propia sinrazón. Iba el hombre con Paloma Antoranz, la responsable de prensa de la federación, cavilando qué decirle a los chavales para tratar de levantarles el ánimo, consciente de que el grupo le necesitaba, que aquello era un funeral, que estaban rotos, destrozada su autoestima, aniquilado el ánimo y, probablemente, llenos de dudas. Pero cuando llegó, se encontró una escena que le reconfortó, que le recordó quién es y qué representa Iker Casillas para este grupo y para el fú tbol espa ñol. Ayer lo explicó en la comparecencia ante los medios de comunicación que convirtió en una lección de cómo debe afrontar en público un entrenador

João Gilberto - Você e Eu

Imagem

Palace of Squatters Is a Symbol of Refugee Crisis

Imagem
ROME — On a recent evening, two volunteer doctors and a handful of medical students moved gingerly around a dimly lit room, examining dozens of newly arrived migrants from the Horn of Africa . The medics treated blotchy arms, legs and feet — symptoms of scabies — lighting the infected areas with a smartphone app. Nearby, a pediatrician listened to the chests of newborns and toddlers. The impromptu clinic was set up in an abandoned building on the outskirts of Rome, colloquially known as Salaam Palace, where hundreds of migrants have squatted for years. Europe ’s quickening migration crisis has now left the place overflowing, with most new arrivals relegated to an underground parking garage, sleeping on soiled mattresses on the ground. The overcrowding of Salaam Palace is a crisis within a larger, nationwide emergency set off by a fresh surge of more than 50,000 migrants to Italy since the beginning of the year — more already than in all of 2013. The inflow has

Filme do Dia: Narciso Negro (1947), Michael Powell & Emeric Pressburger

Imagem
Narciso Negro ( Black Narcissus , Reino Unido, 1947). Direção e Rot. Original: Michael Powell & Emeric Pressburger. Fotografia: Jack Cardiff. Música: Brian Easdale. Montagem: Reginald Mills. Dir. de arte: Alfred Junge. Figurinos: Hein Heckroth. Com: Deborah Kerr , David Farrar, Sabu, Flora Robson, Esmond Knight, Kathleen Byron, Jean Simmons, May Hollat. Um grupo de freiras, liderada pela jovem madre superiora Irmã Clodagh (Kerr) é nomeada para transformar um antigo palácio-harém de uma realeza hindu nos Himalaias em convento. Perturbadas pelo clima, costumes e dificuldades do local, elas contam com a experiência de um antigo morador britânico, o Sr. Dean (Farre), motivo de interesses tanto da rebelde Irmã Ruth (Byrm) quanto da própria madre superiora. Embora somente seja permitida a educação de crianças e mulheres no local, Irmã Clodagh abre uma exceção para o jovem general (Sabu), que pretende se tornar sábio e acolhem a pária Konchi (Simmons), que imediatamente se sent
It is not the cause for which men took up arms that makes a victory more just or less, it is the order that is established when arms have been laid down Simone Weil

Entrevista a Karim Ainouz

Rita Coolidge - We're All Alone

The Film Handbook

Richard Lester Nascimento : 19/01/1932, Filadélfia, Pensilvânia, EUA Carreira : 1969-2006 As sátiras aceleradas e de montagem fragmentada, leves e excêntricas que trouxeram a Richard Lester uma aclamação disseminada nos swiging anos 60 hoje parecem produtos de uma mente flagrada na inconsequência e incoerêencia. De fato, o vigor da obra inicial parece ter se petrificado em maneirismos redundantes e compromissos aleatoriamente mercenários. Após dirigir na TV americana, Lester foi para a Europa aonde se tornou músico antes de encontrar trabalho na TV britânica, sobretudo com publicidade e com a equipe da comédia Goons. Em 1959, com Peter Sellers e Spike Milligan, realizou o curta surreal e hoje tristemente datado The Running Jumping & Standing Still Film antes de realizar sua estreia no longa e veículo de divulgação pop It's Trat Dad!  Segue-o uma comédia sombria O Rato na Lua [ The Mouse on the Moon ]; somente com o filme dos Beatles Os Reis do Iê-Iê-Iê [ A Hard Day

Filme do Dia: Sinais de Vida (1968), Werner Herzog

Imagem
Sinais de Vida ( Lebenszeichein , Al. Ocidental, 1968). Direção: Werner Herzog. Rot. Adaptado: Werner Herzog, a partir do conto de Achim Von Armin. Fotografia: Thomas Mauch. Música: Stavros Xarhakos. Montagem: Beate Mainka-Jellinghaus. Com: Peter Brogle, Wolfgang Reichmann, Athina Zacharopolou, Wolfgang von Ungern-Sternberg,  Wolfgang Stumpf, Henry van Lyck, Julio Pinheiro, Florian Fricke. Stroszek (Brogle) é um soldado afastado por problemas nervosos para um forte em uma região grega ocupada pelo exército alemão onde praticamente nada ocorre. Durante certo tempo sua convivência é relativamente pacífica com a esposa Nora (Zacharopolou), que cuidara dele como enfermeira no hospital e os colegas Becker (Ungern-Sternberg) e Meinhard (Reichman). Porém, certo dia em missão por insistência sua junto à liderança com relação ao sentimento de opressão por seu confinamento no forte, depara-se com a visão de centenas de moinhos girando e tem um momento de loucura. Aparentemente recupe

Marlene - Quero sambar

J. S. Bach: 19 Sinfonias / The complete album / Accademia Bizantina

Form fascinates when we no longer have the force to understand force from within itself. Jacques Derrida

João Gilberto - Coisa Mais Linda